Koululla taas kirjoittelen. Oma läppäri mukana. Viimeksi huomasin että pistoke ei ole sopiva, eikä adapteria mukana. Sen jälkeen huomasin, että läppärini johto ei sovi adapteriini. Miksi? Pitänee kysyä joltain fiksummalta.
Viime sunnuntaina oli tarkoitus mennä white water rafting, eli koskenlaskua kokeilemaan. Se suunnitelma kuitenkin valitettavasti kaatui, mutta toiste varmasti ehditään vielä. Perjantaina vietin saksalaistytön Alician kanssa tyttöpäivää: shoppailua, laittautumista ja sateenvarjodrinkkeja. Sen jälkeen lähdettiin yhden paikallisen tytön luokse ja sieltä porukalla vähän danssailemaan. Salsaa ja muuta kivannäköistä ne muut tais tanssia, me vaan kovasti yritettiin pysyä perässä. Ehkä muutaman drinkin jälkeen sitä uskaltaa liikkua vapaammin ja rohkeammin. Ainakin niin kauan kun vaan pysyy pystyssä. Mutta on se kyllä hienon näköistä kun pari oikeesti tietää mitä tekee, ja tekee sen tunteella!
Salmiakki-experiment jatkui eilen. Kolme uutta perulaista: yksi tykkäs, kahden ilmeet oli näkemisen arvoiset. Never again, kuulemma. Toisaalta taas nyt toisella kerralla saatiin saksalaistyttö tykästymään ja kanadalainenkaan ei sylkenyt enää pois. Tais olla se alkujärkytys enemmän, kun odotti karkkia (ja karkki muka = makea, pyh!). Huomenna tulee suomlaistyttöystävän mukana tilaus mm. fisua, turkinpippureita, jallua ja muuta. Sitten tehdään viinakset ja katotaan jos menee paremmin alas. ;) Voi olla, että saadaan listalta ruksattua ”Suomi-ilta” sen jälkeen pois.
Tälle viikonlopulle suunnitelmissa ainakin: perjantaina jonnekin rannalle, kun koulua on vaan pari tuntia aamulla. Pakko saada vähän väriäkin pintaan, eikä muutenkaaan olla paljon oltu rannalla. Lauantaina on porukkaa kasaantumassa kämpiltä ja menossa paragliding, eli liitovarjoilemaan (niinkö se sanotaan, anyone?). Just sitä, mitä näkyi aiemmin laittamissa kuvissani. Kivakiva! Vaikka meidänkin kämpillä on vaan n. 20 hlöä, niin on kiva kun joku jaksaa yrittää järjestää jotain, niin melko helposti saa porukkaa kasaan. Ei sitä pienemmällä porukalla tulis niin helposti aina lähdettyä kaikennäkösiin juttuihin mukaan.
Meidän casa on vain USIL:n opiskelijoille. Limassa on myös 8 (?) Apu-Perun opiskelijakämppää, joissa on huoneita 5-15. Näissä siis asuu opiskelijoita mistä vaan Liman yliopistosta. Kovin paljon en tiedä näistä, mitä nyt yhdessä bileissä käynyt. Ilmeisesti bileitä ja muutakin ohjelmaa järkätään aika paljon. Esimerkiksi tulevana viikonloppuna ovat lähdössä isolla (!) porukalla sandsurfing, hiekkalautailemaan? :D Luulen, että suurin osa muista vaihtareista asuu näissä Apu-kämpissä.
Opiskelusta. Huoh. Täällä joutuu kyllä opiskelemaan huomattavasti enemmän kuin kotona. Samaa ovat muutkin sanoneet, joten tuskin ”vika” on Haagassa. Lukukauden lopussa on loppukokeet, ja puolessa välissä ..noh, puolivälikokeet? Näiden lisäksi yleensä jokaisessa kurssissa on joku projekti, joka tehdään ryhmässä. Eikä siis mikään pieni projekti! Joten koska espanja on erilainen kurssi, mulla on yhteensä 5 eri ryhmää, joille kaikille pitäisi löytää aikaa. Projektien lisäksi on useimmissa kursseissa pieniä testejä parin viikon välein ja muita pienempiä tehtäviä. Ja nämä ”pienemmätkin” tehtävät jotkut tuntuvat hyvin työläiltä! Joten valitettavasti koulu vie enemmän aikaa kuin haluaisin..
Nyt on perjantai. Teksti jäi vähän kesken, mutta kelvatkoon. Viikonlopun viettoon, kivaa tiedossa. :)
ps. pöh, kuvat ei toimi, joten jäätte nyt ilman.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Luin jostain tosta sand sufringista, kun reissua varten etin kaikkea kivaa. On kuulemma vaikeempaa kuin lumilautailu, mut siis täysin sama urheilulaji muuten. Ois vähän siistii testailla :D
Lähetä kommentti